Wednesday, January 19, 2011

王光良 – 不會分離 / Michael Wong (Guang Liang) – Never Apart


Share



Album: 不會分離 / bù huì fēn lí / Never Apart
Artist: 王光良 / wáng guāng liáng /Michael Wong (Guang Liang)
Release Date: November 9, 2007

Tracklist:
1. 煙火 (Fireworks)
2. 不會分離 (Never Apart)
3. I Miss You
4. 女孩別哭 (Girl, Don’t Cry)
5. 風雨同路 (Challenges Go Hand in Hand)
6. 愛可以點亮整個世界 (Love Can Illuminate the Whole World)
7. I Am Who I Am (我就是我)
8. 雙子星 (Gemini)
9. 住在遙遠的星球 (Living on a Distant Star)
10. 驚嘆號 (Exclamation Mark)

:) right click and then open in new tab
download here
This album is actually using different concept from previous album. As u all can see those songs in this album is no longer much focus on sadness of the song but is another attitude towards love. Never Apart as the main song reminds us that no matter how far we apart from our love ones, but our heart will never apart. I really like the song and the MV.
As for fireworks, the song remind us that two people already broke up and it remains as memory. As for xuang ji xing, the melody and whole concept of the song is very relaxed. I dont think he sang this kind of song in previous album. Lastly as for feng yu tung lu, this song is actually about the love for country as this song is one of the song in ai guo99 album (Malaysia).
If u listens to the lyric, u will find it very meaningful because “through thick and thin we stand together”. He definately trying to use another concept to present his best songs to us. I m not literate in chinese and mandarin as well but i definately can feel the meaning of those songs.

next watch the video and lyrics

不會分離 Never Apart


不會分離 / bù huì fēn lí / Never Apart lyrics

作詞:光良 作曲:光良 編曲:中村知太

明天我們暫時要分離 電話中你不捨的語氣
你說可不可以 放你的心在行李
跟著我飛行 我們就可以永遠不分離

每天要聽一次我愛你 你說這樣會感覺貼心
如果說我離去 你的心會下起雨
滿天是烏雲 整個世界少了空氣


把你抱在懷裡 我們沒有言語
感覺離別前兩顆心在一起
我們抱在懷裡 我們不想言語

今天以後留下回憶 我們可以(一起)溫習
我愛你 不言語 這一刻天在哭泣
離別那天你為我送行 說好我們不難過傷心

我說可不可以 一路握你的手心
放在我懷裡 這樣才能感覺你的呼吸
站在離境門前看著你 臉上你捨不得的表情
如果說我可以 用全宇宙的魔力
讓時間暫停 讓我們可以不分離

Repeat #.#.#

我愛你 不放棄 這一刻不想分離
不會分離 不會分離 
不會分離    不會分離
不會分離 不會分離


光良 i miss you mv





光良 Guang Liang 烟火- yan huo fireworks



 煙火 / yān huǒ / Fireworks lyrics

作詞:孔勝民 作曲:光良 編曲:中村知太

是否還記得 一起看煙火
我在你眼裡 看到閃爍



冷冽的寒風 把你吹向我
抱你在我懷中 沒想太多
愛情裡的心動 常常讓我難以去捉摸
付出感情太多 原來多情人 總被傷得最重



想起你的擁抱這感覺 短暫紀念 在你我之間
有時說變就變就像煙火 下一秒消失不見
想起你的微笑這畫面 短暫紀念 放在心裡面
你說過的永遠留在昨天 就當它是我最美的紀念


Repeat #,*

我的心情今天已換了季 天邊出現彩虹
晴朗陽光灑在我的天空閃爍
像是笑著告訴我愛到最後是寬容


Repeat *

還有你陪我走過這一切
記憶中你那些微笑的臉

No comments: